PRESSRELEASE: 13 FEB 2024

Raketväxande bolag flyttar huvudkontor till Helsingborg och anställer

Health-techbolaget Gympak, som nyligen välkomnade Jone Sølvik som CEO, meddelar idag att man flyttar sitt huvudkontor från Jönköping till Oceanhamnen i Helsingborg. Bolaget, som introducerade sina unika produkter och tjänster för mindre än en månad sedan, fokuserar på att hjälpa hotell och företag att göra skillnad för sina gäster och anställda genom unika klädpaket, enklare träningsutrustning och en innovativ app.

”Innan jag tackade ja till uppdraget gjorde jag omfattande undersökningar om huruvida bolag och företag skulle vara intresserade av vad Gympak erbjuder och om deras gäster eller anställda skulle uppskatta det”, säger Jone Sølvik. ”Jag förstod snabbt att detta var något som kunde göra stor skillnad och snabbt bli stort.”

Inom den första månaden, efter lanseringen, har över 100 hotell och företag visat intresse, och 50 har redan gjort beställningar som ankommer under april månad.

”Jag måste erkänna att jag inte trodde att succén skulle komma så snabbt”, säger Jone, som tidigare var VD för fintech-bolaget Inyett och partner på revision- och rådgivningsfirman KPMG.

Gympak inleder nu också sin första rekryteringsprocess för att kunna möta efterfrågan och förbereda sig för en global expansion. Bolaget har redan fått sin första internationella kund och planerar att leverera sina tjänster och produkter på flera kontinenter under året.

Artikel: https://www.hd.se/2024-02-13/naringslivprofil-flyttar-satsning-till-helsingborg
Bild: Anders Malmberg.