Pressrelease: 26 januari 2024

Pressrelease: ”Lämna träningskläder hemma. Hyr dem på hotellet istället!”

Hotell runt om i världen börjar erbjuda rum med cyklar, roddmaskiner och andra hälsofrämjande redskap för att möta gästers önskemål. Quality Hotel Match i Jönköping vill inte vara sämre.

De börjar nu erbjuda utrustning att hyra till rummen, och en app som inspirerar och guidar gäster till vardagsmotion samtidigt som gästerna får fina erbjudande från hotellens faciliteter efter genomförda pass.

Har gäster glömt träningskläder, eller inte önskat packa med, finns funktionella och bekväma sådana till uthyrning, eller till salu, via hotellets reception.

– Gäster ställer fler och högre krav på hälsa och motion. Många vill träna på sina affärsresor och semestrar. Men ofta händer det att gäster att glömt träningskläder, men ännu fler vill inte packa ner svettiga kläder efter ett pass säger Josefine Bergkvist som jobbar på det nybyggda hotellet i Jönköping.

Quality Match har köpt in ett stort antal klädes-paket innehållande skor, strumpor, shorts, sport-bh och t-shirts som inom kort kommer erbjudas till alla gäster.

– Det blir spännande att se hur mycket mer vårt fina gym kommer nyttjas och om detta hälsofrämjande initiativ kommer göra att fler kommer välja oss säger Josefine som själv tränar regelbundet och fortsätter; Vi vill verkligen göra det enklare för alla våra gäster att få i sig vardagsmotion. Vi har en PT som besöker hotellet flera gånger i veckan och vi har haft hälsofrämjande föreläsningar som blivit slutsålda.

Gympaks VD Jone Sølvik tror att uthyrning av träningskläder kommer mer vanligt än ovanligt i framtiden.
– Genom att erbjuda kläder till utlåning (vissa medlemsskap), uthyrning eller till försäljning kommer inte bara hotell öka kundnöjdheten utan kommer också bidra till en mer hållbar framtid och faktiskt nya intäktsströmmar. Det kan också vara så att gäster kommer välja vissa hotell framför andra på grund av Gympaks olika erbjudanden säger Jone.

Quality Hotel Match är ett nybyggt hotell i Jönköping som bland annat erbjuder 229 hotellrum & 10 konferenslokaler.

– Vi på Gympak är glada över att välkomna Match som vår kund, men främst att hotellets gäster ska kunna få nyttja hälsofrämjande produkter och tjänster avslutar Jone.

För mer information:
Jone Sølvik, CEO GYMPAK, jone.solvik@gympak.com,+46706-112100.

Josefine Bergkvist, Front Office Manager Quality Hotel Match, josefine.bergkvist@strawberry.se, +46 362 937 220.

Om Gympak: Gympak är ett innovativt företag från Småland som verkar inom hälsa, träning och klädes-branschen. Målsättningen är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser världen om.